SKYLTSÖNDAG #385

 bp is still going strong å därmed även hennes skyltsöndag . . . 

där jag den dag som idag är 

(söndag alltså) 

bjuder på en blandning av semesterbilder å gårdagens "höstvandring"

visst är det väl kul* att inom ramen* för denna bloggutmaning bjuda på 

*hahaha . . . kulram . . . hehehe😂

bilder från skolan förr . . . från den tiden då det var ordning å reda 

den skarpsynte ser att det står "holmestad" på skolväskan nedan

det finns ju så mycket fint å vackert att se i vårt avlånga land . . . 
å så har man alltid en anledning att fika nåt smarrigt
man åker förbi mångahanda roliga skyltar när man är ute å far på sommarvägarna . . .
den här var jag bara tvungen att stanna för

där kan de hålls 08:orna!
- - - - -
sen behöver man ju inte åka/cykla långt för att njuta av underbar natur . . .

skylten bakifrån å pilgrimsvännerna några steg före 
parkerade cykeln där
parkeringsskylten från sidan

såg allehanda mestadels svarta kreatur i trakterna 
blev å beundrad (?) av dem
- - - - -
avslutningsvis lite sköj från facebook ja eller sköj å sköj . . . 


ha en underbar höstsöndag







Kommentarer

  1. Du har åter fått ihop ett helt gäng med fina skyltar! Läderväskan/skolväskan är wow för mig idag! Så snygg!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för ditt omväxlande bidrag till Skyltsöndag och länken. Det där med att svära - ja, när jag var yngre svor jag betydligt mera än nu, men då och då när det passar då svär jag;-)
    Entrén till Folkskolan var riktigt läcker, och läderväskan - dregel, dregel.
    Å japp, Stockholmsbråten köper jag - helt och hållet. Undrar om det finns ett Örebrobråten också;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så festligt, även "Äventyret framtiden" gillade skolväskan . . .
      Det finns säkert "bråten" i alla landskap.....å självklart är du undantagen från "Stockholmsbråten"......

      Radera
  3. Ett gäng bra skyltar igen :) Svär icke var ju bra! Kulramen kan du ju skicka till en politiker... vem då? Välj vilken du vill :) Syntestet hos tant doktor gjorde jag idag, lite strul med nedre raden bara, blandade ihop på O och D. Det godtog hon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kulramen skulle passa de flesta!
      Det är inte lätt att bli äldre.....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR