MIN ALLRA FÖRSTA BÄSTA VÄN


måste vara ralf ziegler kallad zippel som jag träffade när jag började sjuan på gymnasiet . . . 
vi hade båda liknande bakgrund med ensamstående mamma ingen pappa å även för övrigt rörig social miljö samt en go` förstående å kärleksfull mormor
han invigde mig i fotbollens alla konster å vi började i samma fotbollslag å umgicks dagligen efter skolan där vi oftast spelade fotboll tills det blev så mörkt att man absolut inte såg bollen längre 
vi delade glädje å sorg speciellt minns jag när hans mormor dog och han tackade mig för att jag fanns som stöd å uppmuntran
vi tillbringade varannan lördag i flera år på olympiastadion i berlin för att heja fram vårt lag hertha bsc rökte våra första cigaretter ihop å tog vår första öl tillsammans samt senare vår första fylla . . . 
men . . . 
sen hoppade jag av skolan 1976 för att stanna i sverige å då tappade vi kontakten med varandra helt 
t y v ä r r
😭
han var en av de människor som betytt mest för min sent omsider positiva utveckling som tonåring å var under tiden vi gick i skolan tillsammans nästan som en tvilingsbror
har genom åren försökt hitta honom men dessvärre misslyckats . . .
😢

tack 
orsakullan för dagens spännande tema


Kommentarer

  1. Vilken fin berättelse. Å som så ofta tappar man kontakten när man flyttar till en annan ort eller som i ditt fall till ett annat land. Väldigt synd egentligen. Om man orkade skulle man kanske försöka få kontakt igen via stayfriends till exempel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har försökt....hade kontakt med andra klasskompisar för många år sen, men de kunde inte heller hitta honom fast de bot i tyskland....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR