POTATISENS DAG

å då vill  orsakullan att vi ska berätta något om potatis . . .

jag är ju en potatisätare i alla dess former å helst färskpotatis naturligtvis men även bakpotatis (finns det frampotatis?!?) potatisgratäng potatisklyftor pommes frites med mera . . .

potatismos däremot är jag ingen stor vän av även om det slinker ner det med men nä mat ska kunna tuggas enda undantaget är soppa men den ska å andra sidan vara tunn å inte tjock å seg som potatismos . . .

har även ett roligt minne vad gäller potatis . . .

det hände sig i "fornstora dar" att mor min bjöd på festmiddag med älgstek gräddsås å allt annat gott som tillhör å det enda som farsans kusin tillika jägare klämde ur sig under middan vad

"potatisen var god"

kanske inte exakt det man som kock vill höra fast å andra sidan ändå lite talande . . . 

potatis är en viktig råvara å den kan förgylla en måltid . . .



Kommentarer

  1. Potatismos, hemlagad sådan alltså gillar jag. Däremot är jag inte förtjust i kokt potatis och senaste "inne-grejen" sötpotatis.

    SvaraRadera
  2. Svar: Nej, självaste iPhone är silverfärgad, men skalet är (såklart) limegrönt;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. aha...limegrönt...klart man vill sticka ut...har en tjej i skolan som har färgat håret i den färgen brukar lovorda hennes ljusa hårsvall!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR