SKYLTSÖNDAG #389

 ännu en fantastisk skyltsöndag i bp:s regi . . . 

å jag bjuder på en liten bildskörd från lidköping som vi besökte i somras

det är fint med gamla portar
å plåtskyltar är inte heller att förakta

- - - - - 
sen finns det ju en del tvivelaktiga företagsnamn . . .

nedanstående skulle jag aldrig besöka

nedanstående bild är färsk från gårdagens besök på lindbackas höstmarknad 

här

efter marknadsbesöket besökte vi vår utmärkta blomsterhandel 

här

för att inhandla lite martin . . . 

ja ljung alltså

å vid kassan hittade vi denna fantastiska idé

självklart frågade jag om även jag kunde få inkvartera mig å liksom gå i ide så kan bästa makan hämta mig sen framåt april . . .

därav bleve det dock intet

- - - - -

ha nu en härlig söndag





Kommentarer

  1. Haha, Elake Måns, hur tänker han egentligen. Skylten SYNS, absolut men vill man besöka en elak Måns? Eller besöker man Elake Måns för att köpa baguetter i alla fall. Elake Måns kanske är en hejare på att baka just sådana. Hoppas på det.
    1200 kr för att förvara dig i vinteridé, det är ju ett humant pris men jag kan förstå din fru inte tycker att det är värt. Hon vill ju ha dig nära sig hemma hos er. :) Bra skyltat som vanligt hos dig med lite skämtsam ton, som vanligt. Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tackdetsamma...ja man gör så gott man kan å ibland hittar man kul skyltar...

      Radera
  2. Kul att du har besökt bloggaren Gerds hemstad. Hon är också med i Skyltsöndag, men alla skyltar du fotat är nya för mig. Så hon har nog missat dom;-) Elake Måns är ju inte direkt ett säljande namn om man säger så, men lite vågat är det allt;-)
    Har man många blommor och inte har gröna fingrar så är det ju ett perfekt erbjudande. 1 200 kronor är ju ungefär det man betalar för ett däckhotell häromkring.
    Ä.K.T.A. ÖL - da det första jag tänker på är ju om det även finns oäkta öl. Men även den logotypen är iögonfallande.
    Synd att du inte fick gå i ide för 1 200 spänn, men jag är inte säker på om du överlevt idet på endast vatten;-)

    Tusen tack för en himla rolig Skyltsöndag. Stort tack för länken också:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får kolla in Gerds skyltning å kolla om jag känner igen nåt.....vi pröjsar 850 för däckhotell å det är klart....inte hade jag överlevt med bara vatten....men tanken är kittlande :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR