HELT SJUK SJUKVÅRD

haft problem med ryggen i våras 
fick efter mycket om å men remiss till röntgen 13/6

efter lång väntan å lite undran hörde jag av mig om en remiss verkligen skickats eftersom jag inte kunde se det på mina sidor i 1177
jo då . . . gå in "där å där" så står det
ja sannerligen där stod det . . . 
men nån kallelse kom aldrig så efter 3 månader ringde jag röntgen utan att någon gång komma fram ty upptaget från 8-12 typ....
efter 3 månader (mitten på oktober) ringde jag ett annat nummer på röntgen å kom fram för att få svar på: n ä r?!?
fick svar att remissen fanns men ingen klarhet i  n ä r  jag kan räkna med en röntgen så jag satte upp  mig på återbudslistan vilket ansågs som en bra idé enligt sköterskan 
nu i mitten på november när ännu en månad har gått tänkte jag att det nog är bäst att höra av sig igen 
m e n
då ramlar det ner ett brev från sjukhusets röntgenavdelning med budskapet att jag
kan utföra min röntgen 
n ä r   s o m   h e l s t 
må-to mellan 7.30-14.00
😱 😱 😱
äähh öööhhh eehhh
are you driving with me
?!?!?!?
här går man å väntar i flera månader för att få reda på att jag när som helst hade kunnat komma å röntga min rygg
!?!?!?!?!?
man slutar tydligen aldrig att förvånas över vilken bananrepublik vårt fina sverige har blivit . . .








 

Kommentarer

  1. Ooooops! På grund av pandemin har väntetiderna ju blivit betydligt längre. På vissa sjukhus har man till och med infört kvällsmottagningar för att beta av köerna.
    Huvudsaken är ju att du nu kan droppa in när du känner för det.
    Ryggbesvär vet jag ju vad de innebär - inte roligt alls. Så jag håller tummarna för dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tack snälla du, men det är nog inget att orda om med tanke på dina ryggbekymmer.....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

SPEGLINGAR

KÄRLEK . . .