MEN FY SÅ ÄCKLIGT!

är orsakullan:s tema den dag som idag är . . . 

å jag har faktiskt två bidrag att bjuda på

det första är matrelaterat å då är det sushi jag tänker på direkt bara jag ser eländet så tänker jag "men fy så äckligt"
sen kan jag bidra med ett minne från min barndom då min några år äldre kusin i berlin på min förfrågan om hur barn blir till skulle förklara det på ett enkelt sätt för mig . . .

"mannen stoppar det han kissar med i det som kvinnan kissar med . . ."

"men fy så äckligt då ska jag aldrig ha barn"
var min helt naturliga (?) reaktion
så (o)lyckligt ovetande man kan va som barn . . .


Kommentarer

  1. :), ja fy så äckligt, haha...ibland är det bra att man är ovetande som barn. Man blir ju oftast klokare med åren.

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Du måste förklara någon gång varför du inte gillar sushi. Förstår inte. Känner några som aldrig ätit denna japanska rätt, men aldrig träffat på någon som tycker att sushi är äcklig.
    Det andra "äckliga" - hahaha:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi bjöds på Sushi för många år sedan av vänner som varit missionärer i Japan å jag kväljde å höll på att vomera kasta upp spy lägga en pizza . . . så på den vägen är det . . . sorry

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

SPEGLINGAR

KÄRLEK . . .