SKYLTSÖNDAG #393

 jaha . . . då bjuder bp in till ännu en söndag med en massa skyltar å jag bjuder på dubbelnostalgi 

å ena sidan minns jag tillbaka till sommarens semester å den "inredning" som fanns i hotellet och å andra sidan minns jag den gamla goda tiden när en bensinmack fortfarande var en bensinmack . . .

sådana parkeringsautomater fanns även i tyskland
ett av de gamla välkända drivmedlen

nedanstående var min favvomack i kisa

medan jag i berlin ofta tankade på denna . . .

festligt å annorlunda (å billigt)  serveringsarrangemang

nedanstående är ju verkligen ett ljus i dagens kort å swish elände å gläder en nostalgisk själ som undertecknad . . .
på följande skylt har man haft svårt med tyskan ty "rökning förbjuden" eller "inte röka" som man syftar på här stavas
"nicht rauchen"
på denna skylt blev det
"susa/brusa inte"
😂

sisten ut idag är en skylt som jag fann när jag hälsade på en gammal kollega i somras  . . . 
bra varning den kan ju vara/bli vild å gå till attack

ha en underbar söndag
p u s s 

Kommentarer

  1. Heinzburken är en fining. Snygg dessutom och praktisk till att ha annat i än endast bönor.
    Robotgräsklippare ska man vara försiktig med ;)
    Ibland blir det väldigt fel med översättningarna. Google har förmodligen varit framme
    Cash is King, ja, absolut!
    Bränsleskyltningarna är finfina. Så snygga!
    Ha en bra kommande vecka!

    SvaraRadera
  2. Vilken nostalgi för oss som är 60 plus (eller så). Å Sibylla lever ju än och är den bästa korven som finns här i Sverige. BP-bensin tankade jag sällan, trots just BP, men min svåger jobbade på BPs huvudkontor i England.
    Du skulle gilla Spanien och Costa Blanca. För där finns faktiskt restauranger som har ställt upp skyltar som informerar om att de INTE tar kort. Man får inte glömma att VISA med mera tar upp till sju procent av notan. Å det är kännbart för små restauranger.
    Nicht rauschen - hahaha:-)
    Robotgräsklipparen - ja, inte vill man krocka med den. Bilen skulle ju inte få en skråma efter en krock, men jag skulle inte vilja se inälvorna av den stackars roboten;-)

    Tusen tack för länken och en toppen, varierad Skyltsöndag:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med cash, finns inget annat land som är så kortfixerat som Sverige...Sibylla äter vi oftast på när det blir tal om snabbmat....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR