SISTA DAGEN PÅ ÅRET . . . HEJ DÅ 2022

 orsakullan har naturligtvis valt ett passande ämne nämligen vad året gav just mig . . .

ja det som sticker ut mest är väl att min "yrkeskarriär" tog en oväntad vändning redan sommaren 2021 när min "gamle" rektor som jag jobbade för 2005 ringde å ville anställa mig som lärare i tyska . . .
då hade jag precis blivit "utköpt" (11 månadslöner!) från komvux i örebro för den rektorn ville inte ha mig å jag hade planerat för en förtidspensionering . . .
men erbjudandet att jobba 50% med enbart undervisning alltså inga möten föräldrarkontakter å annat jobbigt gjorde att jag nappade å tackade jag till att testa upplägget . . .
å det ångrar jag inte en sekund det kunde inte blivit bättre för jag jobbar upp min pension har fantastiska arbetskamrater å underbara tacksamma elever så vad mer kan man som åldrande tyskalärare önska . . .
skönt att få sluta med positiva jobbminnen å som min kollega uttryckte det
"avsluta på topp"








Kommentarer

  1. Ja nu fick jag förklaringen till det jag undrat hela året faktiskt. Vilken underbar win win situation, både finansiellt nu samt i samband med en kommande pension. Det är bara tacka och ta emot. Bra jobbat! Å visst är det kul att sluta på topp:-)
    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År i samma positiva anda som 2022:-) Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR