MUCHO MACHO

 gymmet jag besöker har en väsentlig skillnad mellan damernas å herrarnas omklädningsrum . . .

på damernas är dörren alltid stängd å hos herrarna i regel inte så antingen är det macho att nån stänger efter mig eller att jag vill visa "mina referenser" offentligt . . .

när jag cyklar hem från jobbet har jag en lång lång uppförsbacke sista biten innan hemmet är i sikte å jag sitter alltid när jag cyklar även om det är småjobbigt . . . 
plötsligt blev jag omcyklad mitt i backen av en annan cyklist som valde att stå å trampa vilket tillhör vanligheterna var å en efter sina behag inget konstigt med det men sen i slutet av backen kom jag ifatt å var på väg att cykla om 
m e n 
när jag var precis jämsides kikade "kontrahenten" åt vänster å lade in en högre växel å drog ifrån men av någon outgrundlig (?) anledning var mitt sittande tempo tillräckligt för att än en gång komma upp jämsides för att cykla förbi . . . 
ja ni fattar vad som hände . . .
snacka om mucho macho inte ska väl en 60-plussare sittandes cykla förbi en något yngre tävlingsinriktiad (?) cyklist 
nä det går icke för sig . . 








Kommentarer

  1. Hahaha! Älskar tävlingsinriktade 60 plussare. Grattis till "vinsten". Välförtjänt:-)
    Älskar fotot med solstolarna och bordet. Vilken komposition. Å på den bilden gillar till och med jag snö;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev ju ingen vinst.....han drog ju på igen när jag var jämsides...

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

SPEGLINGAR

KÄRLEK . . .