THE DÅRHUS DIARIES

 här får ni än en gång roliga favoriter i repris som jag grävt fram ur mitt arkiv eller vad sägs om följande ordförklaringar . . . 

främmande - hämta i fram
motsatsen borde då vara att man även kan "hämta i bak" vilket jag nog av rent hygieniska skäl väljer att inte fördjupa mig i . . .

"fördel - årdagen när man föddes/jag fördel 19680317 typ
jaha då säger jag väl att "jag fördel 19580507 typ"
eller?
å är dagen då man dör "nackdel, årdagen man dog?!?"

jag får väl slutligen instämma i följande uttalande
det nya språket var svart för mig
ja å för oss lärare blir det att se rött . . .






Kommentarer

  1. Sista meningen fick jag faktiskt läsa tre gånger innan jag såg att det var "svart" och inte "svårt". Där ser man att man egentligen kan läsa "felaktiga" texter men ändå fattar meningen.
    Och det är ju med fördel att man föds eller hur!?
    Hahaha:-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

SPEGLINGAR

KÄRLEK . . .