EN DAG JAG GÄRNA GLÖMMER

har orsakullan valt som tema den dag som idag är

sorgligt ämne får jag lov att säga inte minst med tanke på min barndom i en dysfunktionell familjemiljö i berlin . . .

skulle kunna skriva spaltmeter om dagar jag helst glömmer faktiskt

kanske är den dagen när jag kom hem från min årliga sommarsemester hos min sommarfamilj i sverige å min biologiska mamma helt sonika hade glömt att hämta mig på stationen den värsta eller . . . 

dagen efter när hon plötsligt dök upp hos min mormor där jag hade lämnats på natten å knappt reagerade över att jag var tillbaka . . . 




Kommentarer

  1. Guuuu så hemskt! Förstår då verkligen att du trivdes så mycket bättre hos dina svenska "föräldrar". Trots dåliga minnen (minst sagt) från ditt fosterland tycker jag ändå att du innerst inne fortfarande är rätt så "typisk" tyskt. Eller har jag fel?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, det var spännande å höra , du får gärna utveckla det lite . . . tycker väl själv att det stämmer, men alltid kul med åsikter/insikter utifrån!

      Radera
  2. Usch, tvi, ve och fasa... kan man nog aldrig sätta sig in i.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

KÄRLEK . . .

SKYLTSÖNDAG #433