LÄST LÄST LÄST

efter att på svt play sett å njutit av de gamla deckarna "polisen i strömstad" med bl.a. per oscarsson var jag ju tvungen att läsa böckerna som serien bygger på så jag började med denna som var den enda jag hittade på bibblan i all hast

lättläst deckarunderhållning lite (men bara lite) i stil med björn hellbergs böcker 

fast inte lika rolig som själva tv-serien men säkert minst lika bra som mycket av dagens överflöd av deckare

- - - - -

jag är fascinerad av berättelser om psykiatrin eller människor med olika psykiska sjukdomar varav "gökboet" är den absolut bästa i den genren

ovanstående har fastnat i minnet sen jag såg en filmversion för jättelänge sen å tror att jag läste den redan då boken var dock inte alls i min smak . . .
opersonlig ibland rentav klinisk med ett utifrånperspektiv som hela tiden förklarar samt en mycket hackig stil vilket troligtvis beror på översättaren fick aldrig nåt flyt i läsningen . . . 
nä inget jag rekommenderar

- - - - -
nedanstående recenserade jag härförleden


Kommentarer

  1. Erich Maria Remarques klassiker fick vi läsa i skolan. Jag tokgillade den, precis som du.
    Sedan beundrar jag dig att du kan läsa böcker/deckare som är 20-30 år gamla. Det klarar jag inte. Märkligt egentligen, då jag plöjde alla Charles Dickens böcker på 1980-talet... Kan det vara internets fel;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du ... vet inte, men om inget annat så kan det vara ett tidsdokument at läsa äldre böcker...

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR