SKYLTSÖNDAG #409

bp bjuder upp till ännu en skyltsöndag å undertecknad deltagare bjuder på en röd tråd inspirerad av en annan bloggbroder (åke) som gärna lägger ut sina naturvandringar med tillhörande skyltar . . .

nu kan ju min dokumentation av en lördagsjoggingtur i strålande solsken inte tillnärmelsevis mäta sig med åkes fantastiska naturfoton men icke desto mindre så startade min löprunda hemma hos . . .

första fotoanhalten blev trädgårdshandeln som tydligen ska avverka allmän försäljning
så här heter den lantliga del där jag gärna springer runt
efter att ha korsat riksväg 51 hittade jag denna "stenvarning"

sen fick jag naturligtvis ta ett fotostopp vid dessa härligt dekorerade balar
nästa vägskäl där jag denna gång inte valde riktning härminge ty drygt 2 mil ville jag inte ge mig på den här dan utan det blev att ta till höger
för att hamna i nedanstående förort där man bygger för fullt vilket jag dock inte fotat 
efter varvet runt mosås bar det hemåt igen
å den långa "hästrakan" som går förbi travbanan . . .
. . . stall nån hästklinik å detta etablissemang där jag undrade om man delar på hallen under pågående aktiviteter
slutet på hästrakan å förorten marieberg i sikte
sen blev det inte mycket mer vilket mest berodde på adekvata motiv å en liten liten pyttepytteliten önskan att få komma hem
så där ja home again å 15 km blev det
fin postlåda eller hur?























Kommentarer

  1. Privat partner -lådan blev favoriten idag. 15 km, inte illa alls. Och många skyltar rusade du nästan förbi, bra med hållplatser för att dra andan en liten stund. Snörikt är livet hos dig ännu! Nästa vecka har värmen lovats ut hos er däruppe i Norden.
    Ha en god fortsättning på dagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är bra snäll....i min ålder rusas det inte längre ;) :)

      Radera
  2. Jag får tacka så mycket för att mitt namn nämns och dessutom länken. Peta ned nollan och sätt dit en fyra ;) Snygga bilder och du har ju vintrigt landskap :) Och du hinner mycket längre och snabbare på dina sträckor. Snart smäller det till :)

    SvaraRadera
  3. Kul att Åke inspirerade dig till det här fina inlägget till Skyltsöndag. Nu bor han ju inte i Örebro utan på Alnö, så motiven blir ju uppenbarligen annorlunda. Dina bilder är helt i klass med Åkes. Motiven då - ja, utan inspiration från Åke hade jag då aldrig fått lära känna Bondsätter och Mosås. Å höbalarna bara älskar jag. Märkligt att de ligger där de ligger så här års...
    104:an gillar jag liksom brevlådan:-)
    Ja, och en sak till - eloge till 15 kilometer på det underlaget. Att du bara vågade. Det hade jag aldrig gjort;-)

    Tusen tack för länken och en härlig Skyltsöndag:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, kul att du uppskattar fotona även om motiven är annorlunda än hos Åke som bor "paradisisk"....det är ingen fara att våga, jag springer så långsamt å försiktigt så.....men tack för omtanken!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

SPEGLINGAR

KÄRLEK . . .