SKYLTSÖNDAG #411

 bp håller i den här trevliga utmaningen som är lika kul varje söndag . . . 

ja varför skulle jag annars hålla på

😉

denna vecka har jag till å med varit förberedd å fotat till dagens övning vilket även innebär en röd tråd

det var nämligen dags för den årliga besiktningen där jag som vanligt tog chansen att boka det billigaste (399:-) alternativet bland alla erbjudanden man numera får

har alltid varit mycket nöjd med just denna aktör även om jag nån gång varit otrogen pga av billgare pris . . .

mycket bra tänkt där det är ju inte alla som alltid går fläckfritt genom besiktningen som undertecknad till exempel
bra info så man inte får för sig att borsta skor tänder eller annat . . .

avslutningsvis ett roligt fynd från fejan
ha en fin söndag

p u s s








Kommentarer

  1. Grattis till u.a. hos Bilprovningen! Nu kan du köra ett år till... till nästa besök alltså;-)
    Gick också hos OPUS förut, men efter att en (kvinnlig) bilprovare kvaddade bilens avgasrör under besiktningen, bytte jag till Carspect, som jag är mycket nöjd med. Jag ska också besikta bilen, men har april och maj på mig.
    Hursom - OPUS verkar vara ett skylteldorado. Bra gjort där:-) En gång skyltar, alltid skyltar, till och med hos bilprovningen;-)
    Tusen tack för att du skyltar och länkar:-)

    SvaraRadera
  2. Som alltid finns det härlig glimt i ögat här hos dig. Ja, man får vara glad för att de berättar vad borsten ska vara till! Fint skyltat! :)

    SvaraRadera
  3. Att du har glimten i ögonen viste ju jag ;) Men att munnen var så stor :) Bra röd tråd Bloggbroder. Hjärtstartare kanske är bra ibland för vissa när det ska besiktigas deras kära rullande ägodelar. Eller om man blir osams med vederbörande personal. Och det har hänt mången gång genom unga år i mina fall. Du skulle ha varit med en gång när jag skulle visa upp min Cheva Blazer för ombesiktning, Den vrångaste av dem alla som gått i ett par skor på Svensk Bilprovning sa jag åt: Åke (hade samma namn) allt du ser när du går ned är nytt!!! Han påpekade att det var fel upphängt, jag viskade åt P att det var andra sida jag fått påbackning om att avgasröret inte gick ut rätt, sedan ropade han om något mer som inte var godkänt, viskade åter -De var andra sidan, väl ute på avgaskontrollen stod Åke bak vid mätaren och skrek åter TVÅA!!!! Då tog P pennan och drog ett streck över allt och sa: Far härifrån :) Men så hade jag betat av min arbetsorder mycket noggrant på min gamla Cheva :) Eller så en gång jag kom så säger Lundin: Jaha vad har Blomqvist skaffat för diplomatvagn nu då? Det är Margits svarade jag, L svarar tillbaka - Ante mig. ante mig och log :) Jo det hände i unga år att man fick besiktiga en Opel Manta tre gånger, eller som när jag fick en röd stämpel: Motoreffekt okänd. Men det kunde gå så här då man byggde bilar... en gång for jag in före och frågade vad som krävdes för att bygga om en Volvo 245 -75 till Turbo? Ventilerade skivor fram, 1031 bakaxe,l och framvagn från liknade modell. Och tänk på att jag kan mäta oljevolymen i bakaxeln så du sätter dit rätt och sedan ville han ha ett intyg på det hela. Jag frågade om jag kunde skriva intyget själv? Då vickade han på handen och svarade: OK att det var jag så...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, du har du varit med om det mesta.... :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

KÄRLEK . . .

SKYLTSÖNDAG #433