BITA I DET SURA ÄPPLET . . . '

gjorde jag gärna förr nämligen när jag åt granny smith äpplen som var mina favoriter lite sura men fasta och saftiga . . . 
numera är jag allergisk å kan sällan äta äpplen om de inte är plockade från svenska träd
vårt nya vattenreservoar 
å 1968 hade wencke myhre en stor hit i tyskland med låten
"beiss nicht gleich in jeden apfel (er könnte sauer sein)"
(bit inte bara i varje äplle, det kan vara surt)
detta var min tolkning av orsakullan:s tema för dagen


god jul . . . äh jag menar 
trevlig helg
p u s s




Kommentarer

  1. Granny Smith var/är alldeles för sur för min smak. Jag håller mig till (tråkiga) Golden delicious. Min man var förresten också allergisk mot äpplen. Eller ju skalet på dom då. Så han fick altid skala sina äpplen till frukost.

    PS. Det är ingen dum idé att berätta för dina läsare att "bilden har ingenting med inlägget att göra, men det föreställer.... ". Ja, vad är det för nåt? Älskar bilden! DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Jaha...då fick man sig en liten pik igen....tänkte att man förstår det ändå, eftersom det står under bilden vad det är för något... ;)

      Radera
  2. Vattenreservoaren liknar en korg på något sätt, snygg, ovanlig . Wenche Myhre gillade jag mycket på den tiden då hon sjöng på tyska. Hon var väl gift med en tysk man om jag inte minns fel. Hjärnan försöker minnas men tack för dina små "lektioner" i tyska. Jag gillar dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kul, även jag minns Wencke Myhre sen jag var liten....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR