SKYLTSÖNDAG #414

då var det dags igen för bp:s skyltsöndag idag är det nummer fyraettfyra i ordningen

jag är både blod å plasmagivare å brukar ge ersättningen till barncancerfonden men denna gång kunde jag inte låta bli att tillfredsställa 

mina egna köttsliga lustar när jag fick se denna mysiga muminmugg

även denna sent inköpta påskhare till halva priset fick följa med mig hem å ni ser väl att det står lindh på sidan . . .

fredagsölen blev en ny bekantskap från eriksberg lite mörkare lite mustigare å mycket snygg burk

å nu lite skyltar från dagens söndagspromenad i solen

vi har ju waldorfskolan inpå knutarna vill säga tvärs över gatan

"björken" är waldorfskolans fritidshem som ligger i kulturreservatet sommarroskogen mittemot där vi bor

här

kul färgglad skylt utanför ett av två waldorfdagis vi har här i närheten men skriften är mycket svårläst framförallt från lite längre håll

ovanstående etablissemang har varit igång ett tag redan själv är jag dock inte riktigt in the mood för glass än
- - - - - 
avslutningsvis lite sköj från fejan
ha en fin söndag
p u s s







Kommentarer

  1. Så bra din belöning blev för dig själv. En muminmugg! :) Jag är också blod och plasmagivare men brukar inte få någon ersättning alls men skulle jag få skulle jag nog göra som du gör i vanliga fall, ge bidraget vidare. Då blir det ju dubbelt givet på något sätt.
    Waldorfskola i närheten, så kul. (jag är bl.a. Waldorf småbarnspedagog i grunden.)
    Sommarron och glasstemplet får vänta!
    Allt gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha där ser man, trodde du var bagare.....

      Radera
  2. Mumin muggen riktig söt. Eriksbergs ölen gillas starkt av min hustru. Lekande Barn skylten såg otydlig ut, gör om gör om rätt, rätt omgående. Dåliga tecken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att jag aldrig kan komma med någon öl ni INTE smakat än..... ;)

      Radera
  3. Helt rätt! Om ingen annan skämmer bort en, så ska man göra det själv. Håller helt med. Vet inte om du har en Åhléns i närheten, men där finns just nu en massa Mumin-pryttlar till specialpris. Bara som tips alltså:-)
    Håller med dig om färgen på ölburken:-)
    Den roliga farthållningsskylten må vara svårläst, men den är helt suverän. Bästa "Lekande barn"-varningen jag sett. Där håller man som bilförare hastigheten, garanterat!!!

    Äter inte glass men skylten är retro-charmig:-)

    En helt suverän Skyltsöndag!!! Riktigt bra jobbat, som alltid:-) Stort tack för att du skyltar och länkar:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har Åhlens i stan, men svårt att ta sig dit OM man inte cyklar förstås....tack för tipset, det värsta är bara att man inte kan sluta samla när man väl börjat, vilket de naturligtvis är väl medvetna om... ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR