THE DÅRHUS DIARIES

 lillördag idag så varför inte roa sig lite med språkliga kullerbyttor från mitt digra arkiv . . .

när man skriva eller tala med sina vänner eller pullare

nog för att man kan lista ut vad som menas men felskrivningen är oförlåtlig ty ekivok så det stänker om det för inte vill jag veta vem som pullar vem . . .

å när man tror att det inte kan bli värre . . .
det hände sig att en före detta manlig elev hämtade sin fru på skolan mitt på självaste alla hjärtans dag vilket från min sida föranledde uppmaningen
"nu får du vara lite extra snäll mot din fru idag å krama henna mycket å köpa blommor" 
var på han snabbt svarade
"jag pengar från socialen inte råd att köpa blommor bara knulla"
😮 😮 😮
no comments



Kommentarer

  1. Hahaha! Avslutningen av ditt inlägg - fick mig att brista ut i ett asgarv:-)
    Sedan tänkte jag på att många svenskar i olika åldrar nuförtiden inte skriver "skriver" respektive "pratar" längre utan precis som din elev nöjer sig med "skriva" och "prata". Har väldigt svårt för det måste jag medge...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du...vad tror du jag gjorde den gången.... :) Lol...sen håller jag med, svenska språket utarmas mer å mer tyvärr, men det värsta tycker jag är den totala amerikaniseringen av svenskan, tyskan m.m. :(

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR