FRIVILLIGT BARNFRI

å orsakullan undrar vad mina tankar är om det . . .

ja kanske inte så politiskt korrekta å eventuellt aningen kontroversiella men det får jag leva med å är du rädd för att ta anstöt får du väl sluta läsa här å nu

att avstå från barn tycker jag är
modigt osjälviskt å förståndigt 

med tanke på hur världen ser ut å dessutom en
mycket välkommen fräsch klok å välbehövlig
motsats till

 totalt ointresserade å odugliga föräldrar å alla dessa "bög/lebbpar" som anser det vara en 
rättighet (?!?) 
att få barn via ivf eller annan hjälp

p.s. bilder har inget med inlägget att göra 



Kommentarer

  1. Tillhör ju den gruppen som är frivilligt barnlös. Att sätta barn i världen är ju inte lika med x-antal minuters glädje, utan det följer ju 18 år med ansvar. Och det ansvaret var jag aldrig beredd att ta. Som tur är så hade min man samma våglängd.
    Däremot tycker jag att det är helt okej om gay par skaffar barn "bäst dom vill". Skulle dock bli betydligt gladare om gay par samt ofrivilligt barnlösa hetero-par skulle adoptera barn istället för ivf och annan hjälp.

    SvaraRadera
  2. Svar: Frax finns visst för Tyskland:
    https://frax.shef.ac.uk/FRAX/tool.aspx?country=14 (tyska värden; språk: engelska)
    https://frax.shef.ac.uk/FRAX/tool.aspx?lang=de (tuska värden; språk: tyska)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ok...har varit inne å testat, verkar aningen krångligt, men jag ligger nog inte i nån riskzon....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR