JAG HADE RÄTT!

har orsakullan valt som bloggämne den dag som idag är 

 (bilderna idag är tagna i vår trädgård)

å nu blir det både jobbigt å pinsamt å enkelt å kaxigt å långdraget å . . .
ingenting . . .
 jag menar vem vill läsa en skrytmåns berättelser där han radar upp den ena schmittenschmetter*-segern efter två andra i mer eller mindre all oändlighet

*besserwisser heter det väl

ja det är då inte lätt att va` ödmjuk när man alltid har rätt så . . .
det blir inget inlägg till dagens tema från min sida


p.s. även hos oss blommar å doftar syrenen




Kommentarer

  1. Hahaha! Det är ju det man "anklagar" tyskarna för - att de alltid vet bäst och är besserwissers i alla lägen. Så var det åtminstone på 1980-talet på vissa "tyska" semesterorter vid Medelhavet och i Atlanten. Men åt andra sidan har du varit här i Sverige så pass länge att du borde vara "försvenskad", åtminstone till viss mån.
    Sedan njuter jag av doften av din syrenbuske - mmmhhhhh:-)

    SvaraRadera
  2. Jaha, det v ar nytt för mig att att tyskarna visste/vet bäst, annars är ju Sverige bra på det . . . ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR