LÄST LÄST LÄST

 jo då jag har läst om den tro det eller ej 

(skam den som ger sig)

men jag hade lite mer behållning av denna klassiska tegelsten denna gång kunde hitta lite handling å följa med i författarens svängningar men det mest utmärkande är ändå blandningen av de olika stilarna . . .

fria tankar som far fram å tillbaka formulerade lika hoppande som i en blinkande discolampa typ epileptiskt anfall . . .

för att fullt ut få grepp om en roman som litteraturkritiker i sin tur skrivit tegelstenar om å tolkat efter bästa förmåga skulle jag dock behöva litteraturstudier på högre nivå . . .

tur då att man kan variera genom att då å då ge sig hän år kommissarie wall

å en å annan tysk bok såsom denna som handlar om en pojkes uppväxt i miljön av en psykiatrisk anstalt där hans far arbetar . . .

fick nys om den när man på tysk tv gjorde reklam för filmen men tyckte väl inte att det var så mycket att hurra för . . . 

läst roat sig en stund men inte mer

sen har jag tänkt att läsa en del nobelpristagare å började med polskan här nedan å inte heller där fick jag mersmak . . . 
visst tas livsfrågor å människans kämpande i förhållande till naturen upp på ett annorlunda sätt 
m e n
även här skulle man behöva rådgöra med litteraturkännare för att bland annat få svar på en del frågor som till exempel varför vissa ord är skrivna med versaler i början . . .

för att det inte ska bli alltför tung eftersmak på dagens inlägg får ni en rolig historia som avslut

p u s s 



Kommentarer

  1. Hahaha! Måste medge att jag inte läst någon av böckerna du berättar om. Oooops, jag vet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag har för mig att du läst Hellberg nån gång....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR