SKYLTSÖNDAG #419

bp bjuder in till ännu en söndag med diverse skyltning som från min sida bjuder på lite blandad kost

i kristianstad hittade vi följande glassbutik som delade lokal med en kläddito ?!?

glassen? nja, den var för kall/hård då kommer inte smakerna riktigt fram

ölen den tyska "källareöl" var mycket smakrik å skummig rekommenderas å det varmaste

å den här från bayern har jag nog tipsat om förut . . .

smaskens

ovanstående prisas av många själv trodde jag den skulle smaka mycket bättre nej här blir det inga fler köp dessutom skummade den absolut ingenting vilket är ett dåligt tecken

denna fina målning fanns all of a sudden utanför vår postlåda

ovanstående anka fotade jag på ö&b vi tyckte den var söt
de sista två här uppe är även de tagna i kristianstad i "skaunelann"

sista för dagen fick av en f.d. kollega å det är inte "fårbjudet"  att skratta

p u s s






Kommentarer

  1. Det var ju bra det att det inte är fårbjudet att skratta. Ibland blir det roligare än ibland. Skylten som Julia har gjort utanför er postlåda är förstås den bästa av alla bra skyltar idag. Glassen tinar..du kunde väl ha väntat lite grann så kanske smakerna kom fram? ;) Men jag vet, man vill ju genast äta den när man får den. Här får vi ibland alltför mjuk glass så vi knappt hinner slicka den i oss förrän den har runnit bort. Sällan är lagom hemma. Ha en god fortsättning på söndagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en liten konst att få glassen perfekt...

      Radera
  2. Härligt skyltat loggbroder :) Ölen den tyska "källareöl" ska allt provas naturligvis :)

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Sista skylten är som tagen ur Dårhuset om man säger så:-))))
    Otto var alltså inte i din smak. Men, ursäkta, måste in glass vara kall för att kallas glass. Eller har jag missat nåt här;-)
    Budweiser har jag/vi nobbat sedan vi var tvungna att dricka blasket i USA i slutet av 1980-talet. Inte att undra på att jänkarna drack blasket till frukost...
    Ankan ÄR söt, och märket är utmärkt som toarengöringsmedel.

    Tusen tack för att du skyltar och länkar:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart glass ska vara kall, men inte iskall ... kul att du håller med om Budweiser!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR