DAGENS DUBBEL

ja vi fortsätter väl med  orsakullan:s sommarlåtstema å här kommer första 

(vill du lyssna är det bara å trycka)

 ingen vill veta var du köpt din tröja

till den sommarplågan är utmaningen att berätta om ett onödigt köp . . .
ja kära nån hur mycket tid har du hur mycket plats behöver jag . . . 
onödiga köp i vårt överflödssamhälle finns otaliga för min del som exempelvis vissa böcker som sen visade sig finnas i min bokhylla . . .
nästa låt på orsakullans lista
å då blir hennes undran vem är monica? ja det är väl hon han sjunger om men även en trevlig kollega jag hade samt en klasskompis på låg å mellanstadiet
p.s. 
bilderna passar väl inte riktigt in i sammanhanget med visst är det häftigt vid "ale stones" i kåseberga österlen skåne sverige

p u s s 


Kommentarer

  1. Bilderna är helt fantastiska! Perspektivet i sista bilden är en 10-poängare:-)
    Skrattade gott åt dina "dubbelköp" av böcker. Du är inte ensam. Det händer mig (regelbundet) några gånger per år. På Akademibokhandeln vet dom vid det här laget vem jag är...
    Monica är det många som heter mellan 50 och 70 år. Känner bara trevliga Monicor - eller vad pluralis är;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahahaha, smickrande att ha en sån rolig likhet med dig, hoppas att Akademibokhandeln behandlar dig väl....de Monicor jag känner är också trevliga!
      P.S. Tack för lovorden!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR