MIDSOMMAR

är väl jämte luciafirandet den stora traditionen för mig jag bara älskar folkmusiken folkdansen å de små härliga barnen som försöker koordinera sina lemmar så gott de bara kan i de olika lekarna runt den härligt klädda stången

observerade den lilla söta flickan i folkdräkt som i sommarvärmen svalkade sig lite med vattenlek
p.s. 
eftersom det är känsligt att fota folk hur som helst nu för tiden speciellt barn så valde jag att ta det lite sådär i hemlighet å from behind så avslöjar jag inget men ni får ändå beundra den fina folkdräkten
orsakullan hade två teman igår å idag som jag försöker baka in i inlägget såsom . . .
midsommarnatt, vi dansar natten lång, berätta om en midsommarnatt
men det är alldeles för länge sen för att minnas en sådan
. . . å 
uti vår hage, berätta om en sommarhage
har väl inte så mycket att komma med här heller däremot hade bästa dottern en underbar bukett med sig plockad på deras ägor därav dessa passande bilder
vädret har väl varit midsomrigt så det förslår om än alldeles för varmt för min del heder åt alla midsommardansare som hade det svettigt värre
ha en fortsatt trevlig helg

p u s s


Kommentarer

  1. Helt underbara bilder. Precis som du är jag väldigt förtjust i handplockade vilda blommor till Midsommar. Dräkten den lilla tjejen bar är verkligen fin, men jag tycker väldigt synd om henne. Hon måste ju ha svettats som bara den. Det gillar förresten alla vuxna i folkdräkter också...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte likadant, svettigt men imponerande att ändå klä upp sig!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR