SISTA RYCKET

 orsakullan:s två sista teman denna månad är visa vid vindens ängar, berätta om en visa 

å

sommaren är kort, det mesta regnar bort, berätta om en regnig sommar

på a svarar jag att det finns alldeles för många än att jag skulle kunna välja ut en enda men gillar många av de äldre traditionella framförallt för det poetiska språket exempelvis jag ger dig min morgon eller vilken visa som helst av gamle gode evert . . .
taube alltså
på b svarar jag att jag är oerhört trött på den låten såååååååååååå uttjatad

😠 😡 😟 

å vad gäller regniga somrar finns även den ganska många bakåt i tiden minns framförallt en då vi hade husvagn å i stort sett satt inne i den hela tiden med några avbrott då vi sprang över till svärföräldrarnas förtält för att få lite socialt umgänge

p.s. inga bilder har med inlägget att göra det är endast impressioner från pittoreska simrishamn
ha en härlig fredag


p u s s 





Kommentarer

  1. Härliga bilder som alltid. Tycker du är så duktig att lägga upp inlägg till Orsakullans olika teman. Den här månaden var riktigt knepig (för mig alltså). Kollade julis utmaningar, och de är ännu svårare. Precis som det ska vara - egentligen. Om man vill motionera hjärncellerna alltså;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja...jag tar det med en nypa salt å som andan faller på, ibland passar det bättre än andra gånger å sen har jag gjort som du att jag samlat några teman.....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR