SKA VI PLOCKA KÖRSBÄR I MIN TRÄDGÅRD?

 dags för ännu ett av orsakullan:s juniteman inklusive sommarlåt här

(som för övrigt tillhör en av mina favvos vad gäller gamla goingar)

frågan för dagen är när jag pallade körsbär å det var ju inte igår precis utan i min ungdom för länge länge sen när vi kvälls/nattetid strök omkring i samhället vilket vi inte behövt egentligen eftersom det fanns gott om vilda körsbärsträd där det var helt legitimt att förse sig
m e n
vad gör/gjorde man inte för stämningen
älskar förresten när per oscarsson pallar körsbär i julklassikern "kan du vissla johanna"
p u s s



Kommentarer

  1. Körsbär har jag nog aldrig pallat. Inte äpplen heller, men visst apelsiner, lime och citroner. På Cypern bland annat. Kan inte ens skylla på att jag var barn;-)

    SvaraRadera
  2. Svar: Alzheimer Light är en trevlig kompis, så länge den är selektiv om man säger så;-)
    Tjejen som hade födelsedagskalas i fredags var helsvensk med endast svenska tjejkompisar i sjuårsåldern. Inte en enda kille - boohoooo.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR