SKYLTSÖNDAG #424

bp:s roliga å långåriga utmaning gör inte halt för sommaren men själv går man mest på sparlåga i värmen . . . så jag fortsätter väl att gräva fram ur arkivet eller närmare bestämt foton från österlensemestern i maj månad

i ystad finns den danske "smörrebrödkungen" morten ett måste om man har vägarna förbi
som ni förstår är han inte riktigt lika stilig längre eller stilig är han väl men inte lika ungdomligt fräsch
ovanstående bageri konditori fik matställe ligger mitt ute på landet men är alltid välbesökt minst sagt ständigt svårt att hitta parkering
nu är vi i simrishamn . . . jag älskar ju gamla skolbyggnader å var givetvis tvungen att fota denna ingångsport 
här hade vi inget intresse att handla men fina skyltar hade de
å en träskylt måste man alltid fota oavsett vad det handlar om . . .
nu två mer aktuella bilder
den här fick duga till sillen
å den här blev det till grillen . . . missade visst att den var mörk men man får offra sig
avslutar med ett fotofynd från en loppis på cafe skogen där vi firade midsommar . . . vilken tur att det står vad det är . . . 
utifall att nån ungdom råkar på denna antika pjäs
p u s s 








Kommentarer

  1. Jag måste bara få berömma dig, från att gå från bra fotograf, har du nu gott till ypperligt bra fotograf, du tänker till och utmanar dig själv. Att du dessutom har ett roligt sinne viste vi ju :) Du kan du. Ser man ju på lätthet med texten till. En fortsatt trevlig söndag bloggbroder :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar tackar...inte för att jag kan se nåt märkvärdigt i bilderna, men säger du det så.... ;)

      Radera
  2. Så fin komplimang du fick av "fotografen" Åke. Bara att tacka och buga:-) Kan bara instämma i Åkes beröm, men jag är ju ingen fotograf, så jag ser helt andra saker;-)
    Morten och Olof Viktors har jag aldrig hört talas om, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på var jag bor;-)
    Skolporten är mäktig och den limegröna bänken med Barnens bokhandel en absolut favo, såklart:-)
    Är ingen ölkännare, men jag är heller inte förtjust i mörk öl. Och Zlatopramen trodde jag att det var en ljus ölvariant. Ja, man lär sig så länge man lever;-)

    En härlig Skyltsöndag:-) Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trodde i min enfald att det var den vanliga ljusa ölen jag köpte, men men....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR