DISKRIMINERINGEN

 av de äldre i samhället är en skamligt förbisedd företeelse i vårt (?) sverige idag något jag påpekat tidigare men nu läste jag en insändare i östgöta correspondenten härförleden där en äldre medborgare blev nekad att använda kontanter å kort togs inte emot heller utan endast swish

😟 😞

mannen beklagade sig en aning vilket var mer än förståeligt
m e n
det hemska var alla svar på insändaren
i n g e n
visade någon som helst förståelse för de besvär vårt (?) digitaliserade tekniksamhälle vållar många äldre endast svar typ
"bakåtsträvare.....det är väl inte svårt....
m.m.  m.m.  m.m.
😠 😡
lite mer respekt skulle nog vara på sin plats det är ändå den äldre generationen som byggt det här sverige å utan dem skulle alla käcka digitaliserade egoister inte kunna leva sina överdådiga lyxliv . . .
p.s.
första bilden har med inlägget att göra (svenska flaggan - vårt sverige) resten av fotona är utfyllnad 








Kommentarer

  1. Utfyllnad skulle jag not inte kalla dina fina foton. De är betydligt finare än ditt inlägg. Håller helt med dig om vårt digitaliserade samhälle. Än så länge - till den äldre generationen (65 plus) dör, borde man kunna välja hur man vill betala.
    Var på ett fik i Täby Centrum häromdagen. Ett äldre par beställde var sin biskvi och bryggkaffe. De sträckte fram en hundralapp och hade totalt missat den lilla skylten med texten "vi är ett kontantfritt café". Tyckte det var hemskt.
    Såg även häromdagen att bankomaterna hade kö i centrum. Alla som stod i kö var turister, inte svenska alltså. Hur kommer det sig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får nästan en tår i ögat när jag läser om eländet...hade jag sett det skulle jag betalat åt dem..... I andra länder har man fattat poängen med kontanter, själv har jag svårt för att alla våra pengar bara yr runt i etern nånstans :(

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR