I BRIST PÅ ANNAT . . .

blir det svar på orsakullan:s fyra senaste frågor/teman . . . å fotona har inget med själva inlägget å göra men fint är det ute vid läckö slott utanför lidköping

dunderklumpen, om jämtland
har jag ingenting att säga/skriva har knappt varit där endast two times in funäsdalen första gången var juni 1989 när helena å jag förlovade oss
under solen, en varm sommardag
en varm sommardag håller jag mig borta från solen, föredrar skuggan där är det tillräckligt hett
äppelkriget, då pallade jag äpplen
har nog inte gjort det vad jag vet vi hade mycket äpplen ändå
repmånad, något om det militära
min svåger jobbar inom försvaret så gör även min blivande svärson
själv har jag nada noll å intet att förtälja om militära erfarenheter
t y
som berlinbo slapp man göra lumpen i tyskland många unga män valde att studera i berlin just för att slippa militären å när jag väl flyttat till sverige å senare blev svensk medborgare var jag alldeles too old så
no lump att all
p u s s








Kommentarer

  1. Men, vad skådar mitt öga?? Fina foton på "mitt" Läckö slott! Två mil ifrån mig i Lidköping (Lisch) Vad trevligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen....då har jag troligtvis passerat din bostad..,..bor du längs den lilla slingriga vägen?

      Radera
  2. Vilken tur för dig att du slapp bli inkallad både i Tyskland och här. Men rätt roligt att du har två "i familjen" som är militärer. Då får du ju så det räcker och blir över.
    Ser att Gerd kommenterar ditt inlägg. Nämnde ju igår att du var på hennes hemmaplan. Säger bara Läcko grillen och parkeringen är Power Big Meet håller hus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det märkligt å för att spä på det ännu lite till så var killen som bästa dottern dejtade innan också militär...

      Radera
  3. Spännande att läsa, en del har varit i Funäs som jag känner. Dock har jag inte varit där själv.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

AUTOMAT . . .

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

SPEGLINGAR