LÄST LÄST LÄST

 nedanstående alster läste jag på svenska för några år sedan å nu på tyska  å visst den tar upp filosofiska frågor på ett enklare sätt men många passager blir ändå väldigt flummiga t.o.m. för mig som vuxen (med tanke på att boken i första hand vänder sig till ungdomar) å när ramhändelsen senare i boken övergår (urartar?) i nån slags fantasygenre fortsätter jag bara att läsa för att . . . 

hellberg är alltid hellberg underhållande å spännande 
å att jag läste nedanstående deckare beror på att jag som österlenälskare inte kunde motstå titeln å den var väldigt lättläst underhållande å till viss del spännande men att knyta ihop säcken på några sidor i slutet på boken tycker jag personligen är jobbigt ungefär samma som vissa tv-deckare där man i slutet ska reda ut alla möjliga trådar . . . nä det blir bara rörigt

trevlig helg

p u s s



Kommentarer

  1. Har läst "Döden går på visning" i samma serie. Tycker boken var underhållande. Med tanke på "riktiga" däckare som de la Motte har skrivit håller serien inte måttet om man säger så. Om du vill ha pys-pys-deckare-underhållning kan jag rekommendera Olséni & Hansen serien. Serien utspelar sig kring Falsterbo.
    Filosofi är dessvärre ingenting för mig - alldeles för flummigt ämne för min smak...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

AUTOMAT . . .

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

SPEGLINGAR