SKYLTSÖNDAG #427

 även om sommaren är långt ifrån vad man kan önska så håller bp igång sin underhållande skyltsöndag

själv fortsätter jag att gräva ur mina semesterfoton där vi idag har hamnat vid "spikens hamn"
där jag hittade ett å annat cykelrelaterat
men även ett tyskt semesterfordon som har både snygg färg å härlig logga
ovanstående lilla pittoreska ställe stannade vi vid på vägen hem från läckö slott som säker gerd känner igen som bor i trakterna
följande bilder är väl inga skyltningar men ni måste ju få en uppfattning om vad det är för ett ställe




veckans sista är hämtad från facebook

😂 😂 😂

ha en fin söndag

p u s s




Kommentarer

  1. Du hittade ju många bra skyltar, intressanta sådana. Den jag lade märke till allra mest var den där med alkoholgränsen och stop! På vilken sida ska man vara på för att det är stop? 😊
    Trevlig fortsättning på sommaren som kom av sig. Hoppas att den rättar upp sig i ledet och blir som sommaren ska vara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gjorde liknande reflektion när jag såg skylten, för ska man inte ta den därifrån borde skylten vara på andra sidan....

      Radera
  2. Hahaha! Det behövs så lite, det räcker med utbyte av några bokstäver - Scrolling Stones:-)
    Ja, inte har du haft mycket tur med vädret. Synd tycker jag. Åt andra sidan visar du upp roliga ställen utanför nollåttaland, där vädret var och fortfarande är helt fantastiskt. Tänkt om det hade varit soligt vid Brostugan...Håller med dig om bilen, inte dess färg, men väl logotypen. Färgen påminner om pastellfärgerna som gamla DKW-bilar hade på 1960-talet.

    Tusen tack för att du skyltar och länkar:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra reflektion där om gamla DKW, hade inte en tanke på det....

      Radera
  3. Vilka fantastiska fina skyltar och fina cyklar, ett jätte härligt ställe med fina vyer :)
    Ha en fin vecka! :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

AUTOMAT . . .

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

SPEGLINGAR