SKYLTSÖNDAG #428

bp håller i den här utmaningen som rullar på å på å på å på . . .

själv rullade jag å bästa makan runt i skaraborg första veckan i juli så här lite bilder från ännu en utflykt

det står nåt på stenen men jag minns dessvärre inte vad å inte syns det så vidare värst bra heller...
sorry
😒
nedanstående fik i jönköping kan varmt rekommenderas ty mysig miljö lite gammaldags charm å 
inga brickor!
gissa vad vi smaskade på . . .
(svar längst ner)
bageriet nedan var tyvärr stängt
 drycken nedan är tjänlig enkel på alla sätt
dagens sista hoppas jag kan ge dig lite extra glädje
p u s s 







Kommentarer

  1. Hahaha! Känner ju igen bakelsen, men kommer inte ihåg vad den heter;-) Känner igen S:t Sigfrieds källa, då mitt förlag gav ut en bok en gång i tiden som handlade om 100 källor i Sverige. Då var den källan med.
    Sedan har du verkligen varit väldigt nära Lidköping och Gerd...
    Den rostiga skylten med "Stök & Bröd" är helt i min smak, så läckert:-)
    Som vanligt en perfekt Skyltsöndag här hos dig. Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Napoleon bakelse", därav namnet på cafét.... ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR