SNART ÄR JULI GÅNGEN . . .

å undertecknad har ännu inte badat i varken sjö eller hav hur ska detta sluta

? 😮! 😮?

 å inte har jag mycket att bjuda på vad gäller orsakullan:s somriga filmteman men jag får väl försöka i alla fall . . .

tårtan, socker, grädde. nötter och mandelflarn
socker är givet, grädde okej, nötter likaså å mandelflarn slinker ner även de
med lill-klas i kappsäcken, en tågresa
lill-klas å hans kappsäck vet jag ingenting om men den mest unika tågresan jag gjort var med en grupp tyskaelever när vi skulle besöka en skola i berlin som vi haft kontakt med efter ett otal träffar, föräldrarmöten m.m. å minitiös planering "lyckades" vi missa första tåget eftersom vi råkade stå på fel perrong . . .
gissa om resan blev turbulent å lång . . .
kalle stropp & grodan boll - berätta om ett svindlande äventyr
hänvisar till raderna ovan som innebar ombokningar för i stort sett varje station vi passerade rökkupéer genom danmark m.m.
morrhår och ärtor
har sett filmen men undrar om sättet att oupptäckt ta död på någon på det viset verkligen funkar
trollsommar, en riktig trollskog
finns det på norra öland men nu var det jättelänge sen vi var där
p.s.
inget av fotona ovan som är tagna på läckö slott har någonting med inlägget att göra

p u s s









Kommentarer

  1. Nu förstår jag varför jag inte deltagit i Orsakullans utmaning den här månaden. Filmtitlar var det - tror du nämnde det förut. Å filmer är jag totalt kass på. Hoppas hon väljer "lättare" teman under augusti.
    Har inte badat i nåt annat än mitt badkar de senaste tio åren (minst). Tycker vattnet är alldeles för kall på våra breddgrader.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

AUTOMAT . . .

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

SPEGLINGAR