DET VAR EN FLICKA I GRÄNNA . . .

. . . som så sin stjärtmuskel kunde spänna

att uti detta hål
hon kunde strypa en ål
å till å med
vässa en penna
enligt en gammal (hederlig?) limerick signerad hasse alfredsson
ja å på så vis har jag "rättfärdigat" alla dagens foton som är tagna en vacker sommardag 2023 i just denna lilla pittoreska fina ort vid vätterns strand 
gränna
å inte nog med det
på detta vis kunde jag efter några dagars uppehåll återigen nörda in mig på kyrkor som jag fotat från alla möjliga vinklar å håll
ty jag fann den lite unik å annorlunda
lyft blicken mot himmelen
p u s s

 

Kommentarer

  1. Gillar självaste "bygget", organiskt som min man skulle ha sagt. Riktigt läckert faktiskt. Tycker du borde erbjuda din bild till Gränna Kyrka för användning, för din bild är betydligt vassare än deras.
    Gillar även hjärtat med korset och ankaret. Den "skulpturen" skulle lätt ha kunnat stå som offentlig utsmyckning i allmänna lokaler, typ sjukhusentré/bibliotek till exempel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. tackar tackar, det var en komplimang som heter duga.....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR