JAHA, DET VAR DEN . . .

 . . . sommaren har vi gått å tänkt här hemma med tanke på att jacka krävdes för cykling till jobbet å blåsten vid hemfärden var synnerligen bitsk å höstig

så min lediga dag ägnade jag åt lite höstbruk i trädgården vill säga kastande av ruttna blomster å rensning i landen å gräsklippning

bara för att en stund senare upptäcka hur grannar sitter i solen å njuter av sommarvärme . . .
nja . . . 
det får väl vara så då 
för mig är det höst nu i alla fall 
kan ingen människa anpassa sig till alla dessa väderskiftningar 
 nu nalkas det kräftskiva så småningom

p u s s 


p.s. "höstbilderna" är från gränna . . .

Kommentarer

  1. För mig börjar hösten den 23 september. Så är det bara. De hade kunnat vara jag som var din granne. Lättklädd och full njutning av sommaren. Å du, det finns inget roligare att digga solen när grannarna jobbar;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha...där fick du till det minsann.... :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR