SKYLTSÖNDAG #433

bp:s 433:e skyltsöndag är en alldeles speciell sådan för mig ty bästa dottern gifte sig med sin älskade jonas igår . . . 

💕🙏😊

p.s. av respekt till brudparets önskan publiceras inga personbilder

😞

inbjudan enligt ovan fick vi i god tid

vigselprogram å såpbubblor delades ut i kyrkan

sablar å "kepsar" (😁😁😁) ligger redo för sabelhäcken (läs här) ty mågen äro militär

en orolig pappasjäl vandrade runt i sjogerstad kyrka (här innan vigseln för lite fotografering

självklart var bilen smyckad för färden från kyrkan till festen på . . . 

sventorps bygdegård (här)

på varje plats låg en tepåse med en liten lapp varpå gästerna skulle skriva något till brudparet å sedan stoppa ner då får de ett fint ord varje gång de dricker te framåt hösten
festprogrammets framsida . . . 
min servettring 
obs: 
märk väl att designen från inbjudan å program samt skyltar går i exakt samma stil 

härinne fanns en polaroidkamera å ett antal skojiga masker att klä ut sig med sedan kom bilderna fram på några sekunder å dessa foton klistrade man  i gästboken å skrev en hälsning

tårtan var

n a t u r l i g t v i s 

kreerad av bruden å underläggen tillverkade av mågen med hjälp av motorsåg å en rejäl gren från att av träden på deras tomt

vi hann även med lite utsmyckning av huset innan de kom hem från bröllopsnatten på knistad herrgård (här)
p.s. efternamn saknas ty paret har ännu icke bestämt vad det ska bli
undertecknad samt maka äro den dag som idag är:

trötta & glada

trötta & nöjda

trötta & lyckliga

trötta & trötta















 

Kommentarer

  1. Grattis till brudparet och alla inblandade! Den finaste skyltningen man kan tänka sig. Underbart!
    Ha en fin fortsättning på veckan som är på ingående!

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt bidrag till Skyltsöndag:-) Så proffsigt och roligt! Oförglömligt både för brudparet och för dig och din fru gissar jag. Hoppas paret får ett riktigt, riktigt långt och lyckligt liv. Gillar dekorationerna. Är de handmålade på skyltarna? Som sagt proffsigt och vackert:-)
    Det här var nog veckans bidrag till Skyltsöndag:-) Tusen tack för att du är med:-)

    SvaraRadera
  3. Vilket inlägg!!! Du var väl som förtrollad fore vigseln redan. Jag önskar dem all lycka. Jag brukar aldrig komma ihåg bröllop, antingen filmar jag eller fotar. Nästa år ska jag flyga drönare över ett natur bröllop :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ojdå...nä jag har bara fotat innan under själva dagen fanns en fotograf, man vill väl njuta....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR