THE DÅRHUS DIARIES


eftersom jag har en god vän å före detta kollega som fortfarande jobbar med invandrare får jag då å då lite språkliga kullerbyttor såsom dessa svar på frågor:

1. varför köper inte anna kaffe?

hon gav upp

2.tror du att det fanns kaffe i affären?

ja

3. vad tror du pappa säger när anna kommer hem?

men va i helvete

eller denna höjdare:

jag arbetade på ett kirurgiskt sjukhus

de två sista språkfadäserna har jag grävt fram ur mitt arkiv

jag svänger mig runt på grusvägen

ja alla får ju göra som de vill men att svänga runt eller svänga sina lurviga alltså dansa i någon form skulle jag kanske göra på en dansbana . . .


döden är målet som alla strävar efter att uppnå

även här är jag nog benägen att misstycka för det finns en hel del annat som jag skulle föredra att sträva efter långt innan jag ska... 

lämna in skeden

ta ner skylten

hala in flaggan

ställa ut tofflorna

kolavippa

p u s s 

p.s. ni har säkert förstått att bilderna inte har med inlägget att göra de är från gränna








Kommentarer

  1. Hahaha! Kollegans bidrag var ju helt okej. Det vill säga att personen som besvarade frågorna hade ju lärt sig svenska riktigt bra, speciellt sista svaret. Väldigt svenskt. Den personen har anpassat sig bra här i Sverige;-)
    Sedan försöker jag framkalla en bild där någon svänger sig runt på en grusväg. Det enda jag är helt säker på är att h*n kommer få skrubbsår precis över hela kroppen;-)
    "Döden är målet som alla strävar efter att uppnå" - ja, gissar var jag tänker på där...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR