SKYLTSÖNDAG #437

dags för ännu en av bp:s skyltsöndagar som idag är en blandning av överblivna sommarfoton

där de första 3 exemplaren är tagna på sommarcafét solliden här

där bästa makan å jag tog en liten lunch i somras
nu lite av "det goda" som annonserades på skylten ovan
en flaska rosé brukar jag inhandla varje sommar
gränges lättöl är god
tt var mer vanligt förr men finns fortfarande att införskaffa på gröna skylten å den är inte alls dum
tyskt veteöl är ett annan stående inköp varje sommar även om just denna sorten var nu för mig fast minst lika god som andra sorter
vilken himla tur att det var dubbelskyltad hade precis tänkt cykla över . . . 
avslutar med en mycket rolig lite historie jag hittade i en av bästa makans kärringblaskor

ha det gött

p u s s 




Kommentarer

  1. Fina skyltar Christian radar upp. Igår på hockeytävlingen saknade jag allt en TT. Frun kom fram med en annan sort men då sade jag nej. Inte lätt att cykla över då bron inte verkar vara i skick bättre skick... kanske onödigt att simma, nu vet jag som bevittnat dina sim kunskaper att du gillar sådant. 30 år ja... Visst är det underbart med för mycket av det goda :)

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Sista "skylten" är en höjdare:-)
    Om det "för mycket goda" är lika med fotboll så håller jag med:-) Sommarluncher är nästan ett måste, men man kan ju fortsätta "trenden" under hösten och vintern, bara för att;-)

    Du är duktig på ölsorter måste jag säga. Det ligger nog i blodet antar jag. Weissbier är ju givet i Bayern och kallas då för återställare klockan 07:00 på morgonen... Lättöl har jag otroligt svår för oavsett märke. Öl och vin ska drickas med en viss alkoholstyrka. Annars föredrar jag vanligt kranvatten;-)

    Tusen tack för en riktigt rolig Skyltsöndag och stort tack för länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller generellt med vad gäller öl, men ibland går det inte att dricka för starkt öl, t.ex. när man kör bil å då får man "offra" sig ;) sen tycker jag det är kul att variera å så vill jag inte alltför ofta dricka "finöl" så.......

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

AUTOMAT . . .

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

SPEGLINGAR