NÄ NU GÅR SKAM PÅ TORRA LAND

 kunde det ropas i gamla s.k. pilsnerfilmer eller andra svartvita rullar från 40-50 talet men även jag kan vräka ur mig det ibland å idag hade det varit på sin plats

att jag har en namne på skolan fast denne inte stavar likadant är ju lite kul när man trots allt har ett ganska udda namn som svensk . . .

lehmann

men idag när jag kom till skolan mötte jag en kille i trappan å han frågade om jag var dennes (alltså min namnes) morfar

😱 😱 😱 😱 😱

"nä nu går skam på torra land" kunde jag utropat men istället brast jag ut i ett glatt skratt å fick mig en liten tankeställare . . .

att vara pappa till någon hade man väl kunnat tänka sig men morfar/farfar då är man trots allt uppe i en ganska rejäl ålder . . .
dessvärre
nåväl å hur som helst å i alla fall

p u s s 







Kommentarer

  1. Hahaha! Du känner väl Marie Lehmann från Sportnytt/Sportspegeln:-) Alltså om du hade börjat producera barn vid 15-16 årsåldern hade det nog funkat med barnbarn i skolålder :-)))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska man vara ärlig så har jag ju åldern inne.....

      Radera
  2. Man ser så olika på åldrar i olika åldrar. Jag minns att när jag var barn för jättelängesen så var fyrtioåringarna i det närmaste färdiga för graven. Skam på torra land, ja, ett uttryck jag också använder mig av ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite kul med att man ser alla andra åldras.....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR