SKYLTSÖNDAG #441

tack bp för att du bjuder in till ännu en skyltning där jag denna gång bjuder på en dryckeskavalkad 

(jippie å tjohej...ännu en gång en röd tråd)

ovanstående bira lät/lovade mer än vad den höll inget som helst märkvärdigt men helt å hållet tjänligt

denna äppelmust från kivik däremot var topnotch å kan rekommenderas oerhört fruktigt god både som måltidsdryck å bara sådär
liknande gäller cidern som framförallt passar till en god matbit ty den är aningen surare än ovanstående must
ibland köper jag in lite billigare varianter av bira å denna tysk duger mycket bra
denna grekiska öl är en mycket god klassiker synd bara att jag inte hade grekisk mat till den
helsvenskt var det här lite beskare lite mer sting
tt som den kallades en gång i tiden om jag inte minns alldeles fel var en mycket trevlig överraskning här blev det mersmak
ja det är klart att jag sparade den bästa till sist en riktig tysk oktoberfestbärs där finns det inte många som kan hålla med vad gäller smak friskhet renhet äkthet

- - - - - 

till sist ett gott skratt från facebook

ha nu en fin söndag

p u s s 



Kommentarer

  1. Jo då, den öl/ciderkavalkaden satt perfekt denna gråa söndag. Det är jättekul att du "jobbar dig genom" Systembolagets alla ölsorter och delar med dig av ditt omdöme. Är ingen ölkännare, men gillar ju öl och vin. Öl under sommaren, vin under vintern. Fråga mig inte varför det är så;-)
    Mythos har jag druckit - gillas! Three Hearts har jag inte druckit. TT, Tuborg och Carlsberg har jag druckit och inte tyckt om. Alldeles för mycket kolsyra för min smak. Weissbier har jag inte ens druckit som återställare klockan 7 på morgon enligt München-lag;-)
    Cider dricker jag inte heller - gillar ju inte kolsyra. Ja, jag vet att jag är tråkig och besvärlig;-)

    Tusen tack för länken och din flytande Skyltsöndag:-)

    SvaraRadera
  2. Näst-gårds minns jag inte hur den smakade... tyska öler går alltid hem :) Den där Oktoberfestbärs ska allt provas :) Mythos är också fin :) Härligt tema här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de tyska Oktoberfest ölen jag provat var suveräna nästan allihop....Nästgårds är inte illa till mat, lite beskare, lite drag om man säger så...

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR