VARDAGSGLAD

kan man både bli å göra andra å hör å häpna

hemgjord äppelmarmelad som bästa dottern gladde mig med å som jag gläds åt varje vardagsmorron 

mestadels eller rent av alltid följs den glädjen åt har man gjort någon annan glad blir man glad på köpet som . . .

the other day när vi storhandlat å stod i kassakön å det plötsligt dök upp en kille uppklädd i kostym, väst, fluga bärandes på en tårta å en blomsterkvast klart man erbjuder honom att gå före vilket han först hövligt avslog men jag insisterade å han var lite tveksam trodde inte riktigt det var sant men så blev det å han tackade så hjärtligt pröjsade vände sig om å tackade än en gång

v a r d a g s g l a d a

blev vi båda

eller den dag som idag är å jag stannade för att släppa över en kille vid ett övergångsställe som ingen annan stannat för innan han tackade glatt å jag blev glad på köpet

v a r d a g s g l a d

hoppas du blir lite glad av historien det blev jag i alla fall . . .


p u s s 








Kommentarer

  1. Det behöv så lite för att göra någon annan glad och/eller sig själv. Bra exempel där:-) Å jag blev väldigt glad över ditt skratt på bilden, men speciellt över din keps - Hammarby-färger säger jag bara- Mera sånt:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha...ska försöka komma ihåg grönt..... :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR