SKYLTSÖNDAG #445

 it`s time för bp:s skyltsöndag ännu en gång å hör å häpna undertecknad har färska skyltar from the helg in skövde

där vi började med ett besök på bästa dotterns arbetsplats där bästa makan å jag inmundigade ett styck räksallad å en liten godbit till efterrätt
på torget utanför kaféet var det en liten sittdemo
bra jobbat alla mammor å ett par pappor
läs mer här
¨
en liten text i ett hushörn kan också duga till skyltsöndagen
- - - - - 
avslutningsvis lite kul jag hittat på nätet.....
ha en fin vecka

p u s s






Kommentarer

  1. Tusen tack för länken och din pinfärska Skyltsöndag:-) Jag som inte gillar sötsaker föll pladask när jag såg det fina bakverket. Konstnär: din dotter antar jag:-)
    Stora skylten är fräck med all text och konditoriets namn överst. Gerd borde ju också känna till stället, då det även finns i hennes Lidköping. Märkligt att hon aldrig nämnt det...
    Klimatupproret har ju kommit av sig en aning efter Ukraina och nu Israel. Fanns Greta i närheten eller är hon kvar i arresten i England?
    De sista två skyltar är härliga - hahaha:-) Du och Susjos är fantastiskt duktiga på att leta fram skyltar på nätet. Själv är jag totalt kass på det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar tackar, det var så lite...tyvärr, dottern sålde bara godsaken. Vi var på Henrys i Lidköping nu i somras, men deras kaféer är varken speciellt mysiga eller originella....utbudet är ganska begränsat å relativt dyrt... :(
      Haha, nä nån Greta var inte synlig....

      Radera
  2. Ja, det kan onekligen ligga något i det där med att ta av sig plagget innan man lägger det i tvättmaskin. Så fint att bli påmind om det. Skylten med bageriprodukterna på är fin. Bra skyltat som vanligt här hos dig!

    SvaraRadera
  3. Roligt och fiffigt skyltat. Räksallad och en smaskig godbit låg väl rätt i tiden :) Men ingen bärs till rälsalladen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det blev inte det....jag körde ju bil....tog en öl till fotbollen igår istället!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR