ÅRSKRÖNIKA?

 not.....

men några reflektioner över det gånga årets händelser lite random plus å minus ska man väl kunna åstadkomma

p.s. räkna inte med några passande bilder jag lägger istället upp mina juliga vintriga alster

personligen har 2023 varit mer plus än minus 

vi har hållit oss i stort sett friska hela året bästa makan har fått sin andra höft opererad å lever (härjar?!😱😉😂) numera som vanligt igen

bästa dottern å bästa mågen har gängat (gift) sig å investerat i ett hus på landet

jag klarade av att sjunga å spela gitarr på bröllopet

vi har haft en mestadels solig å varm sommar där vi njutit av semesterresor varvat med slapp hemmavistelse i trädgården

dessutom har jag hunnit färdigställa mitt bokmanus ("berlinbarn") å skickat det till några förlag alltid en början

ska man nämna något på den personlig minussidan är det väl att det inte blev ett enda bad i somras 😱😭😶 helt otroligt å helt oförlåtligt 
fy på mig😠😡
även vad gäller motionslopp är jag inte helt nöjd blev bara 3 allt som allt å joggingen/löpningen har även den blivit alltmer sparsam har visserligen simmat å gymmat en del men här får det bli ändring 2024
det stora minuset under 2023 är ju lätt å ta fram.....

krig i ukraina krig i israel/gaza horribla oförsvarliga prishöjningar å den allmänna inkompetensen bland politiker på myndigheter i affärsvärlden butiker yrken m.m. har dessvärre bara ökat för att inte tala om människornas totala självupptagenhet å egoism som präglar vårt land mer å mer

😡 😟

i sportens värld har jag som född deutsch lidit av förfallet vad gäller den tyska landslagsfotbollen både gubbar å gummor.....

det är ofattbart å sorgligt

😭😟

ska vi avsluta med ännu lite mer positivt.....
t.ex. härliga bloggkompisar
världens bästa grannar 
felfri (ganska) bekväm bil 
trivsamt jobb med go`a kompetenta kollegor å mestadels underbara ungdomar
jämn kroppsvikt t.o.m. nu under julen

alltså allt som allt inget nytt under solen utan mer att vara tacksam för än att gräma sig över
gott slut

p u s s 




Kommentarer

  1. Jag gillar ditt sätt att beskriva året som nästan var..du hinner fortfarande ta det där doppet...
    Det negativa är som alltid orsakat av potentater med makt som vill ha ännu mera makt. Kan man sända dem i ett och samma paket till Mars eller så?
    Då vore livet enbart positivt men för att uppleva det positiva så måste det väl till lite negativt också eller hur? Önskar dig och din familj allt gott inför nästa år! Guten Rutsch!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra skrivit.....nyårsdopp tänker du på eller?!? :) Resa till Mars låter perfekt, helst ännu längre bort! GUTEN RUTSCH (kul att du kan den...)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

AUTOMAT . . .

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

SPEGLINGAR