SKYLTSÖNDAG #451

 tänk att bp:s magnifika bloggföljetong skyltsöndag detta år inföll på både julafton å nyårsafton med andra ord blir dagens inlägg det sista för år 2023 å vad passar väl då bättre att suga ut det sista ur alla mina julfoton.....

bästa dotterns julklappsinslagningar håller samma extremt höga estetiska klass som hennes bakverk man vill helst inte riva upp paketen

årets julbord förfinades (förgylldes?) av små tomtegubbar å gummor på pinne
inlagd stekt strömming var en av delikatesserna bästa makan bjöd på 
variation vad gäller dryck till julmat är ett måste för mig så det blev lite olika ölar här ett urval
samt självklart julmumman en personlig favorit
avslutar årets sista skyltsöndag med en julklapp jag fick av bästa dottern med make.....

på min önskelista hade jag skrivit öl ljus lager lite olika varianter kanske nu fick jag bara en sort men det var däremot en rejäl pjäs

ett femliters fat tyskt öl är det inte alla (många?) som får i julklapp....
ja de är då för roliga våra ungdomar
gott slut önskas eder alla

p u s s 








Kommentarer

  1. Hahaha! Hoppas du har någon liter av ölen kvar till ikväll då;-)
    Din dotter är verkligen en fena på att skapa helt underbara detaljer som är en fröjd för ögat. Hennes paket är då inget undantag. Minns hennes tårtskapelser du visade upp.
    Sedan tycker jag att det är riktigt roligt med de små pinnarna med tomtar och granar. Och jag som annars inte är direkt pyntig;-)

    Tusen tack för årets sista skyltning. Hoppas du vill fortsätta även nästa år. Stort tack för länken också:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina fina ord, jag ska vidare befordra elogen till bästa dottern ! Selfclear kör vi vidare med skyltningen, skam vore det väl annars ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

AUTOMAT . . .

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

SPEGLINGAR