THE DÅRHUS DIARIES

 kanske ett sista lilla inlägg med skåpmat (mat verkar vara lite av en röd tråd idag) från arkivet kan lämpa sig så här dagarna before christmas

vi går väl ut lite lätt

i kontakt med myndigheter måste vi alltid slippa vårt personnummer

dessvärre är det ju precis tvärtom

nu kommer det några absoluta höjdare så här 
the day before the day before the day before the day before the dip day
när man blandar t.ex. salt och peppar det blir separation och när man ska ta bort salt från peppar blir det skilsmässa
klart som korvspad
😶 
synd bara att en sån lapsus som oenighet angående kryddning av mat ska ha så här katastrofala konsekvenser
å när vi ändå uppehåller oss vid matlagning tror jag bestämt att nästa citat är än mer anledning till skilsmässa
måltider det kan vara en liten make med smör
smaklig måltid tur hen inte är stor i maken....eh....maten
fint med fjolärets vinterfoton eller hur?
p u s s


Kommentarer

  1. Hahaha! Helt perfekt "skåpmat" om du frågar mig. Logiken speciellt citatet med salt och peppar är ju klockren. Och en liten make med smör - då skulle jag nog önska mig lite påligg, jag menar pålägg också;-)

    Bilderna du la upp skulle du ha kunnat ta idag, åtminstone här, där det snöat blötsnö hela dan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha....där fick du till det....en ordlek helt i min smak..... :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR