THE DAY BEFORE DIP DAY

vill jag av hela mitt hjärta önskar er en
fröjde å fridfull 
lugn å skön 
å 
på alla sätt fin
j u l h e l g
må det bli precis som du tänkt dig 
må dina önskningar gå i uppfyllelse 
å 
må dina allra största drömmar slå in
känner du igen mitt "vanställda" julface där i kulan?

ta väl hand om varandra å er själva 
å skänk en tanke åt alla de som upplever julen som en enda lång plåga i ensamhet eller elände
å ta dig en liten stund att även
besinna julens budskap*

*nä, inte kalle anka.....
p u s s 

p.s. 
undertecknad tar lite bloggledigt å återkommer i sinom tid



 

Kommentarer

  1. Så fint skrivit! Önskar dig och frugan också en riktigt God Jul. Kan bara instämma i det du skrivit - må vi alla fira julen på ett sätt som passar oss bäst. Och visst kan man skänka en tanke till julens ursprung. Men se där - det tycker jag är aningen svårt. För Maria var ju jungfru när no blev gravid... Jag får det inte att gå ihop!
    Njut av julen och återkom när du firat klart;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja.....julens budskap är ett mysterium, men vi människor kan (behöver?) inte förstå allt.....det var det jag menade härförleden med mitt inlägg om den "stora omeningen med allt"

      Radera
  2. Härlig text här! Jesus och Maria med de tre vise och stjärnan där i Bethlehem men gran och klappar har vi allt... och dokumenterar varje tugga vi tar och lägger ut på ansiktsboka... hur hänger allt ihop? Koppla nu av och ta hand om frun :) God Jul till Er båda önskar vi från Nacka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jomenvisst har man gran å klappar å mat å dryck......men det är samvaron med sina nära å kära som är det bästa med allt.....

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

AUTOMAT . . .

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

SPEGLINGAR