FÅGEL, FISK ELLER MITTEMELLAN

är ämnet för dagen i åkes tågresa å jag tar plats i min lilla "kuppe" (enligt gammal sketch se här) å bidrar med följande till dagens resa

minns orden ovan mest som leken "hitta nyckeln" från barndomen där man med hjälp av ramsan skulle försöka ta reda på gömstället för exempelvis en nyckel
annars gillar jag nog mittemellan bäst för ge sig ut på vatten med allt från liten eka till färjor å stora kryssningsfartyg är ingenting jag är förtjust i å att flyga går väl an helst starten den är häftigast men att åka bil eller tåg är att föredra för min del . . . 
resa med bil är frihet å jag älskar att köra bil lyssna på musik å njuta av omgivningarna för att inte tala om tåg där man kan koppla av så helt å läsa se ut på naturen sitta relativt skönt men ändå kunna röra på sig om man behöver eller vill . . .
bilderna har tyvärr inget som helst sammanhang med bokstäverna

trevlig helg

p u s s 








Kommentarer

  1. tänk att även du tänkte på barnleken, det gjorde inte jag. Att resa med tåg är ett nöje förutsatt att det inte är SJs gamla 80-talståg med stenhårda bänkar som man får nöta baken på. Såna kör de här i Dalarna. Båtlivet gillar jag, har seglat och pendlat mycket mellan Sverige o Finland med både båt och flyg. Fint tolkat, trevlig lördagskväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma.....själv skulle jag älska att få åka med de gamla goa tågen......är lite nostalgisk där....

      Radera
  2. Japp, barnleken tänkte jag också på, men kan inte minnas att jag lekte den. Dina bilder är fantastiska, och ljussättningen i tvåan är en dröm. Så himla bra!
    Jag älskar också att köra bil. Det är en frihet som jag inte vill avvara, inte än i alla fall. Flyga gillar jag, speciellt om det gäller längre sträckor. Det går ju fortare än bil och tåg. Tåg har jag inte åkt sedan 1990-talet, undantag lokaltåg då. Jag är inte förtjust i tåg. Det tar lång tid och SJ är så otroligt opålitligt. Man vet ju aldrig om man kommer fram...
    Har haft segelbåt och katamaran, men varken båtar eller vatten är min grej. Skulle till exempel aldrig ge mig ut på en lång kryssning. Eller, man får ju aldrig säga aldrig;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både segelbåt å katamaran, det var inga dåliga grejor....

      Radera
  3. Gömma nyckeln är ni flera stycken som minns den leken idag. Det var en kul lek.
    Ljuvliga vackra bilder.
    Bra tolkat

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR