HEMMA HOS

jaha då ska man vända ut å in på sig lite grann igen i 

klimakteriehäxan:s 

utmaning "selfie" att svara på frågor utan att förtydliga med några foton fast.....

nåt litet roligt fint vackert annat färgglatt behövs allt för att ett inlägg inte ska bli alltför trist så det får bli grannens lilla hundvalp

det tittar jag direkt på när jag kommer på mitt första besök i ett hem

möbleringen.....å så fantiserar jag direkt hur jag skulle möblera

det irriterar mig, såväl hemma hos mig själv som hemma hos andra

utifall det stinker sur disktrasa i köket

det har jag onödigt många av

om det bara gäller mig så är det väl ölglas å muggar men pratar vi bästa makan så säger jag bara "tupperware mig väl" vad burkar.....

vän av vita väggar eller ska det vara mönstrat

alldeles på vilket rum vardagsrummet har vi vitt då gör sig tavlor å annat mycket bättre men f.ö. vill vi nog ha färg

den detaljen är viktig hemma hos mig

att det finns pennor på olika ställen å det viktigaste en bra lässoffa

hur viktigt är det med växter hemma

mycket, de tillhör ett hem, gör det levande å hemtrevligt

p u s s 





Kommentarer

  1. Vilken "stilig" selfie i sista bilden alltså. Hundvalpen - var den en rottis?
    Sur disktrasa... det var ett otippat svar. Det har jag aldrig tänkt på att en disktrasa kan lukta surt alltså...
    Glas och muggar skrev jag också, burkar och tupperware hittar du så gott som inga här hos mig;-)
    Pennor är samlade i en limegrön minihink på köksbordet, då vet jag var dom finns;-) Själv läser jag ju bara i solstolen på balkongen under somrarna, så jag vet inte om min soffa är läsvänlig. Jag läser i alla fall aldrig i sängen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt, en liten "Lilly", deras förra dog i cancer innan jul å de var så deprimerade så det fick bli en ny.
      Sur disktrasa är bland det värsta man kan råka ut för, det kommer sig därav att man inte sköljer ordentlig varje gång.....tvi vale!

      Radera
  2. Jag tycker du har rimliga till vippen på bra svar till dagens selfie, hundvalpen går in på nr ett förstås. Möbleringens var dagens roligaste tanke :) Växter o sånt tog dock ned mitt betyg ;) Tack så mycket för det talande, värmande, härliga, trevliga och hjärtliga kortet jag fock. Det värmer en ung mans hjärta.

    SvaraRadera
  3. Vi har ju mycket gemensamt, du och jag! Det där med disktrasan, det ska man verkligen tänka på för du har helt rätt i att de kan lukta rejält illa. Kul att du är med i Selfie-gänget!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR