MITT SVAR ÄR . . .

 sockerexperimentet 

det är en film jag nyligen sett som handlar om hur man på en s.k. anstalt för mindre begåvade utnyttjade de intagna på ett skrupellöst sätt å satte både deras hälsa å liv på spel

s e v ä r d

vaddå svar kanske nån undrar jo men det är ju orsakullans dagliga frågor jag svarar på å där nästa handlar om
livsglädje
vilket är något man mest måste skapa själv tror jag typ 
se det positiva i livet
 vara tacksam
räkna de lyckliga stunderna
njuta varje dag
se livet som en gåva
leva i förnöjsamhet
glädjas åt å med andra
se de små underbara tingen i vardagen
älska å bli älskad
- - - - - 
svårt 
jag vet 
men 
man gör så gott man kan
min mor kunde det så....
p u s s








Kommentarer

  1. Tack för tipset med Sockerexperimentet. Det är ju en sprillans nu film från 2023.
    Livsglädje är nog individuell. Man kan vara glad för olika saker som man ser, hör och gör. Dessutom har det ju med ens livssituation att göra också. Gissar att en tiggare/uteliggare inte känner en livsglädje värt namnet...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä...det är nog tveksamt....men å andra sidan kan en sådan säkerligen glädja sig åt de små sakerna en annan knappt märker....

      Radera
  2. Aha du kan rekommendera den... jag läste lite om den och föll inte direkt då för den... men man är inte sämre än att man kan ändra sig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen direkt feelgodd-rulle, men den har sina poänger, både allvar å skratt....

      Radera
  3. Jag lyssnade på en dokumentär om det experimentet för något år sedan. Helt sjukt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR