PLÖTSLIGT HÄNDER DET

dags igen för carita:s glada måndag som för min del var tänkt att bli ett inlägg typ antiglad måndag ty.....

i torsdags lade tv-boxen från telia av.....ett par timmar telefontid först kö å sen fjärrsupport som gav.....

n a d a

n o l l

i n t e t

det skulle skickas en ny box å pris vare lov vare tack till telia den kom till dörren fredag eftermiddag men då hade nätet försvunnit så det blev inget då heller det fick bli söndag istället men.....

då var supporten stängd så ingen nyinstallation då heller tur man inte börjar jobba förrän 10.30 på måndag då har jag ju första tjing om jag ringer direkt 9.00 
ja å det hade jag första tjing alltså å sen.....
var cirkusen i full gång igen dra ur kabeln där stäng av där sätt i kabeln där stäng av helt dra ut sätt i håll knappen inne stäng av sätt på dra ut dra in....
dra åt h......
ingenting hjälpte å när det var 15 minuter kvar innan jag börjar jobba fick även tv:n fnatt å inget
a b s o l u t
ingenting fungerade
så jag sa 
a j j ö
efter att ha cyklat hem på isiga cykelbanor (tur man har dubbdäck) å en motstorm som krävde rejäla cykeltramp anlände jag svettig i home sweet home å slängde mig på tv:n förberedd på ett nytt antal timmar med telefonsupport å allehanda dra ur sätt i stäng av....
så jag satte på tv:n å boxen å allt var som det alltid varit å precis som det ska vara ska vara
h a l l e l u j a
plötsligt händer det å hux flux blev en totalt oglad måndag til en synnerligen glad sådan
p u s s 






Kommentarer

  1. Japp, ibland händer det! Storvinst i ditt fall. Stort, stort GRATTIS. Och leveransen av boxen gick ju verkligen fort. Vi har ju också Telia i huset, ingår i hyran sedan några år tillbaka. Och på mobilen har jag alltid haft Telia så jag är rätt så nöjd med företaget.
    Hoppas nu att allt funkar de närmaste åren...
    Hur f*n vågade du att cykla till jobbet i det hemska vädret????? Det hade jag aldrig vågat...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som sagt....dubbdäck....å så lite envishet....

      Radera
  2. Pris ske gud att TV:n är tillbaka för dig :) Support och dylikt kan ge en gråa hårstrån. Jag antog att du hade med 18 åringar att tampas med ;) Jag ser nu här att inte BP förstår sig på dubbdäck på en cykel. Du är en utrustad man :) Glad Måndag på dig cykel burna man!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får ha överseende med bp, hon är en 08:a.....hehehe ;)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR