SELFIE UTAN PINNE

 handlar den dag som idag är om mat

det äter jag för lite av
frukt definitivt i alla fall om det inte är sommar då det blir mycket jordgubbar å andra sommarbär
det äter jag för mycket av
här måste jag nog svara godis å choklad håller mig sannerligen inte till nån lördag inte
det bjuder jag ofta på
nu har vi inte så många bjudningar men blir det nån festligare tillställning snor jag gärna ihop mina berömda rullader
det är bra fredagsmys
tacos eller räkor å goda ostar eller småplock typ olika salami oliver å nåt gott bröd
det är gott när man är lite sjuk
blåbärssoppa å nyponsoppa å kanske lite skorpor
det fick mig att bli/inte bli vegetarian/vegan
skulle aldrig falla mig in kött måste man ha å jag som tyskfödd älskar även allt vad korv heter å människan har ju jagat å ätit kött i evinnerliga tider nä jag tror på allsidig kost


p u s s    p å    d e t 

p.s. det är klimakteriehäxan som sköter det här temat




Kommentarer

  1. Ja se korven kan vi inte vara utan :) Sedan vill jag gratulera till en fin match ni gjorde :)

    SvaraRadera
  2. Har just ätit falukorv till middag - SÅ gott, även om den inte råkar vara tysk utan svensk - men tyska korvar säger jag absolut inte heller nej till. Vi har flera likheter i våra matvanor, kan jag konstatera!

    SvaraRadera
  3. Det är förvånansvärt (positivt menat) hur mycket du är fortfarande "tysk". Rullader är ju också en tysk rätt. Korvar - ja, efter 6 år i München måste jag säga att tyska korvar slår de svenska varianterna med bred marginal. Tyskarna, österrikarna och schweizarna kan sina korvar. De sistnämnda landet kan sina ostar också;-) Min svengelska man älskade falukorv, vilket inte jag gjorde/gör. Däremot gillade jag dessa av många så hatade engelska korvarna;-)

    Jag är och förblir allätare. Skulle aldrig välja bort kött. Men en sväng på ICA idag talade om för mig att många snart inte har nåt val längre. Kött är ju svindyrt nuförtiden! Tyckte nästan att fisken var billigare, vilket den aldrig varit förut...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Falukörv är gott å ostar från Schweiz med, å korvarna från tyskspråkiga länder är outstanding, sen får vi inte glömma öststaterna typ Polen, där kan man korv också!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

NATTÅG (?) MED IS I KUPÉN

AUTOMAT . . .

SPEGLINGAR